04 februari 2007

The Ark Åkte Hem med Irma, Luuk och...Mig!

Tåget hem från Jönköping hade avgångstid 10.10 på söndagen och det var inte bara jag som hade sovit tre-fyra timmar under natten, kunde jag konstatera när jag blickade ut över en kändisstinn perrong. Artister, tv-folk, journalister, dansare och make-upfolk trängdes med nyvakna smålänningar denna morgon efter schlagerfest nummer ett.
Jag hade till min stora glädje bokat en förstaklass-biljett och blickade ut över småländska skogar med en handfull av artisterna och dansarna ni såg igår. När vi klev på satt The Ark i förstaklass-vagnen och det blev kramkalas mellan Irma och Ola Salo och de andra grabbarna i bandet (som vi ska se segla vidare på lördag). Lustigt nog satt även Staffan Hellstrand där. God Morgon-medkompositören var ju representerad av ett mjukdjur igår eftersom han hade spelning på annan ort...
Mina stora öron fångade under resan upp att:
- Uno Svenningsson kommer att utföra sin Aftonbladet-chatt hemifrån imorgon. Jag trodde att dom kom till tidningens redaktion för sånt...
- Staffan Hellstrand och Irma fattade inte riktigt hur "Andra chansen" går till, så dom fick förklaringar av en skivbolagsrepresentant som menade att artisterna som går vidare genom alla moment ska framföra sin låt på nytt efter varje momentseger.
Men det låter väl inte så troligt? Ska vi verkligen få höra de låtar som går vidare tre gånger i sin helhet?
- Staffan Hellstrand vet vem Idol-Sebastian är, men känner inte till Idol-Måns...
- Ola Salo tycker att deras The Worrying Kind har allt, och dessutom är väldigt schlagermaffig.
- Carina Berg älskar Melodifestivalen. Kul då att hon är ihop med årets Mr Melodifestival, Kristian Luuk.

Inga kommentarer: