04 februari 2007

Efterfest!

Ja, ni vet ju hur det gick, och ni vet ju att vi är en smula besvikna över att Lundstedts läckra danssmocka Move inte tog sig vidare. Resten var väl rätt väntat och let´s face it, rätt trist. Tommy Nilssons låt kan faktiskt vara det ofräschaste som någonsin tagit sig till en Globenfinal sedan deltävlingarna föddes.
Jag skrev i alla fall klart allt mitt till qx.se rätt tidigt så jag och kompisen E drog till efterfesten och åt buffé och drack vin. Det var faktiskt en av de bättre schlagerefterfesterna jag varit på med bra mat, kul musik med massor av schlager och kul människor som minglade runt. Alla artisterna stannade länge, Addis Black Widdow-tjejerna satt vid samma bord hela kvällen men drog till dansgolvet när deras låt drog igång, och Aleena stod och pratde med sin låtskrivarkompis Bobby Ljunggren (de skrev ju bland annat "Not a sinner..." ihop).
Tommy Nilsson som gick rätt tidigt (med dottern Linn i släptåg) plåtades flitigt av de äldre festdeltagarna som hyllade honom. Så om ni vill veta vilka som röstade fram Tommy igår kan jag säga att det var "55+ damerna" som fingrade fram röstningsrummet...
Anna Book shakade loss till ABC och andra schlagers, men dansade på bordet gjorde hon inte. Kvällspressen tvingade upp henne för en plåtning, men hon stod helt stilla. Bara så att ni vet.

Irma var en jävel på att dansa till schlagers och dansade både till Linda Bengtzing och Carola-hits, och Sofia Berntson skakade rumpa både till den svenska och den (ännu bättre) grekiska versionen av Hypnotized. Jag själv försökte flörta fram både Så nära och En gång för alla av Dj:n. men han hade varken eller. Så nästa vecka tar jag med mig schlagerboxen till efterfesten...

Sen fortsatte festen för en del av artisterna på Andreas Lundstedts hotellrum...


Inga kommentarer: