23 februari 2007

Bits & Pieces om Gävle och Annat

  • Jag är en smula trög tydligen eftersom jag inte uppfattat att textraden "Han trallar på torpet" i (Åh) När ni tar saken i egna händer låter som nåt helt annat om man sjunger det snabbt...Underbart att upptäcka nya nyanser i denna favorit.
  • Underbara kompositören Henrik Wikström ligger bakom mina två absoluta favoriter i år, Cara Mia & (Åh) När ni.... Han trodde att jag drev med honom när jag sa det, och blev en smula stolt och lite generad när jag påpekade att jag menade allvar.
  • Kom ihåg nu att Sanna övat in sina moves i vattenbrynet i Thailand. Måste varit en skoj syn för turistande svenskar...
  • Stackars Emilé Azar får inte bo på schlagerhotellet utan bor hemma i Sandviken under den här veckan.
  • Glöm inte att rösta på era schlagerfavoriter på Tracks denna vecka. Move, Live forever, The Arrival och Whats your name har alla chans att bli Trackshits. Rösta här
  • MissMatch uppträdde idag på ett köpcentrum utanför stan. Det gäller tydligen att smida medan järnet är varmt eftersom de var schlageraktuella förra veckan. De stod i alla fall vid sidan av scenen och kollade in konkurrenterna på arg-flick-pop-scenen, SheBang.
  • Andreas Johnson tycker att After Darks tv-folk på scenen är publikfrieri. Pah! Och att starta ute i publiken och uppmana folk att knäppa med fingrarna till sin egen låt är inte det då?
  • Roine Söderlundh är en av Sveriges bästa koreografer och showmakare, och han har hand om mellanaktsmusikalen i år (jo, han är trots detta sömnpiller fakiskt riktigt enormt begåvad...). Han använder bara straighta dansare i sina nummer, och precis som vi misstänkte förra året så var alla Etymon-dansarna straighta. Och hunkarna som dansar i inledningen och pausnumret ikväll också. Damn!
  • Verona ville egentligen ha lasershow till kvällens nummer, men det kostade för mycket så det blev två dansare i bar överkropp, lysrör och lysande geishakulor...

Inga kommentarer: