28 februari 2008

Come On, Come Pame! Pame!

Ryktet säger att om man slår upp orden "bögig discoschlager" i Svenska Akademins Ordlista så hittar man förmodligen ett litet ljudklipp från Pame där. Kempe och Wikström vet hur en slipsten ska dras, även om förra årets giganthit Cara Mia alltid kommer sväva som en liten elak ande över den här låten och ropa: "Du är inte jag! Du är inte jag!"

Tyvärr, hittar man strax under i ordboken en liten bild på samma nummer vid ordet "överkoreograferat"...

My god.
Vi har inte sett en sångare i Melodifestival skutta så frimodigt till sin låt sedan Sonja Aldén joggade bort Etymon på en annan scen för två år sedan. Man Meadows Fredrik Olofsson kunde gått hållt igen lite, lite och sparat på ett och annat danssteg för 'Mitso'. Nu blir jag svettig bara av att se killen.

Men, men. Även om Etymon inte slog igenom med dunder och brak så blev det ju ändå en dansgolvshit som fungerar än idag på schlagergolven. Den framtiden har även Pame. Lördagen känns däremot mera osäker.

Men Daniel Mitsogiannis sjunger bra. Riktigt bra på varenda rep. Och han strålar av självförtroende och glädje. Och sådant räcker långt i år har vi lärt oss.

2 kommentarer:

Maria N sa...

Usch, det är verkligen trist att läsa att numret är "sönderkoreograferat"... Det är det värsta jag vet, alltför många bra MF och ESC låtar har förstörts av för mkt koreografi... "Bilder av dej" med ai t ex var ju hemsk... De stod inte stilla en sekund under 3 min... :-S

Anonym sa...

Är det bara jag som tycker att karln är ruskigt lik Martin Rolinski?