13 februari 2009

Lili & Susie - Show Me Heaven

Gimme, Gimme, Gimme!
Det är hooken som min bloggkollega nästan går sönder av förtjusning åt den här veckan. Och visst, de finska systrarnas gladdiscoschlager är en 80-talsblingad G:son-dänga av bästa märke som de tar sig an med kareaktäristiska Lili & Susie armrörelser och lite klassisk schlagermarsch av tre killar och tre tjejer bakom.

Det här är precis vad man förväntar sig av systrarna - fast mycket bättre. För undertecknad är dessutom detta en härlig tidsresa då jag var ett stort L&S-fan som ung. Okej, jag lägger mig inte helt på rygg för det här paketet som min kollega - det är någonting som skaver...men jag vet inte riktigt vad - men kul är det i alla fall. Och svart, vitt och rosa by the way.

Att systrarna kommer att komma tillbaka till Globen - exakt 20 år sedan Okej, Okej - är helt möjligt och skulle vara riktigt kul - men att den vinner där (eller har något med toppstriden att göra) tror och vill nog varken de eller vi.

Inga kommentarer: