19 februari 2009

Velvet - The Queen

Jag var ju inte så imponerad av Tony Nilssons Marie Serneholt-låt i Göteborg (även om den växt massa på iPoden sen) men den här übertuffa dansrökaren passar mig som handen i handsken!

Tyvärr verkar den inte passa Velvets röst just den här morgonen, men jag hoppas det fixar till sig till på lördag... Tjejen inleder högst upp i en stor rosa rokoko-kjol (för ESC-nördar: minns Holland 2000/Lindas No Goodbyes - fast snyggare) framför ett inramat Törnrosaslott. Givetvis öppnar sig klänningen och sex snygga dansare väller ut med festivalens snyggaste koreografi hittills i mina ögon (på slutet blir det till och med lite ballroom-rokoko-whiteparty-dancing-a-la-Kylie). Ett av de bäst utförda numren hittills!

Hur det går för den här låten på lördag är väl mera tveksamt. Den tillhör den där typen av supertung danslåt som garanterat blir en klubb-hit, som mina polare i Göteborg kommer älska (i alla fall på skiva - det hänger som sagt på Jennys röst på lördag) men som vanligen hamnar högst femma... I min iPod kommer den förmodligen ligga etta ett bra tag efter festivalen, dock.

MrR hälsar att han tycker tvärtom... "Den är kul att se på scen men det är inget han kommer lyssna på sen".

Inga kommentarer: