12 mars 2009

Favorit-Carolines tredje arena

Hade något frågat mig efter torsdagsrepet i Göteborg om det fanns en chans i hela helvetet att fru Ugglas skulle stå på scen favorittippad i Globen fem veckor senare skulle jag förmodligen sagt saker jag hade fått äta upp i flera år.

Nu däremot känns det helt självklart.

När de första pianotonerna ensamt klingar ut i Globen reser sig faktiskt mina armhår, och Snälla, Snälla börjar mer och mer bli en favorit även hos undertecknad.

Det är dessutom något befriande att efter Måns alla dansare, skärmar och showande (som är en fantastisk öppning på en final om jag inte sa det nyss) står hon bara där rakt upp och ned och sjunger något som det syns hon verkligen känner för.

Ska Caroline af Ugglas bli den första att ta startnummer två till vinst? Det känns verkligen inte helt omöjligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag hoppas verkligen att hon vinner!